top of page

Literatur

Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D. und Schellinger, K. B., 2011. The impact of enhancing students' social and emotional learning: A meta-analysis of school-based universal interventions. Child Development, 82(1), pp. 405–432.

​

Elias, M. J., Zins, J. E., Graczyk, P. A. und Weissberg, R. P., 1997. Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.

​

Grossman, D. C., McDaniel, M., & Kestenbaum, C. J., 2019. Emotional intelligence and academic success in elementary school children. Journal of Educational Psychology, 111(3), pp. 487-499.

​​

Ministerium für Kultus, Jugend und Sport Baden-Württemberg, 2016. Bildungsplan 2016 für die Grundschule. [Online] Verfügbar unter: https://km-bw.de/ [Zugriffsdatum: 14. November 2024].

​

Taylor, R. D., Oberle, E., Durlak, J. A. und Weissberg, R. P., 2017. Promoting positive youth development through school-based social and emotional learning interventions: A meta-analysis of programs that implement CASEL’s five core competencies. Child Development, 88(4), pp. 1156–1171.

​

Zinsser, K. M., Denham, S. A., & Curby, T. W., 2016. The influence of preschoolers' emotional competence on their academic and social outcomes in kindergarten. Early Education and Development, 27(4), pp. 500-517.

LUST, BEZIEHUNG AUF EINEM NEUEN LEVEL ZU ERLEBEN?

Das Werkzeug, das Euch hilft so richtig in die Tiefe zu gehen, könnt ihr im nächsten Schritt kostenlos downloaden.


hier findet ihr das Kleingedruckte
  • Instagram
  • Spotify
  • Facebook
  • YouTube
  • TikTok

WIR SOLLTEN REDEN?

Ihr könnt uns gerne über das Kontaktformular oder per Mail kontaktieren. 

bottom of page